Hoe zorg je dat jouw website content bezoekers omtovert in klanten? Deze 2 tips helpen je op weg. You can do it!
#1 Show your talent
Fix een portfolio pagina. This is where you show off what you can do. Houd er rekening mee dat mensen onthouden wat je BESTE en SLECHTSTE werk is. Zorg dus dat je genoeg laat zien, maar ook weer niet te veel. Te veel keuzes zal ervoor zorgen dat bezoekers je pagina verlaten, want: keuzestress. Je wil je bezoeker begeleiden door je pagina.
Plaats dus bovenaan je pagina iets waar je heel trots op bent. Zorg dat je bezoeker altijd wordt aangespoord om op een andere link te klikken en zo langer op je website blijft. Plaats bijvoorbeeld onder een project een link naar een ander project met “Dit zul je ook leuk vinden!”. Plaats alleen het type opdrachten die jij graag wil doen. Ga in je portfolio voor je ideale klant en je ideale visuele stijl.
Lees verder onder de foto.
#2 Diensten als emoties
Je wil je diensten beschrijven als een ervaring, laat je bezoeker weten hoe het is om met jou te werken. Zoals “als ik je help heb jij meer tijd om te doen waar jij goed in bent en daardoor gelukkiger te zijn met je onderneming”. Zorg dat je bezoeker enthousiast wordt en laat ze inbeelden hoe ze zich zullen voelen nadat ze met jou hebben samengewerkt. Denk in resultaten.
Laat emoties ervoor zorgen dat ze contact met je op willen nemen. Een belangrijke tip: maak contact met jou opnemen heel makkelijk, want geef ’ns toe: hoe vaak ben jij nadat je geïnteresseerd was toch vertrokken van de website omdat je niet wist wat de vervolgstap was? Je wil het je mogelijke klant niet te moeilijk maken.
Lees hier DEEL 2 van deze serie.
Meer website content tips? Download hieronder mijn ebook!