Een sterke coach website: 5 website tips voor coaches

Jij staat als een huis achter je dienst: iemand coachen naar een betere versie. Een betere ondernemer, een betere partner, een betere persoon voor zichzelf. Je kunt er alleen niet vanuit gaan dat jouw potentiële klant meer dan ready is om door jou gecoacht te worden. Gewoon, niet doen. Het is écht heel tof wat je doet, maar daar moet je jouw potentiële klant stap voor stap in meenemen. Hoe? Met deze 5 tips voor een sterke coach website. 

1 Own jouw eigen coach website 

Wat onderscheidt jou als coach? Ik hoef je vast niet te vertellen dat jij niet de enige coach in X bent die jouw klant helpt naar meer Y. En dat geeft ook helemaal niet. Jij doet het op jouw manier en door die mega-enthousiaste ondernemer te zijn wie jij bent, maak je al onderscheid. Nou ja, dat is niet helemaal waar. Je moet het namelijk ook nog laten wéten. Dat is de basis van je coach website. Jouw potentiële klant ruikt niet dat jij al een berg aan ervaring hebt, dat jij coacht vanuit een eigen gebeurtenis of dat jij juist focust op Z. Come on girl! Jij bent de coach, de sparringpartner en de nieuwe buddy van je coachee, dus mag je coach website echt wel over jou gaan. 

2 Laat je track record zien 

Bij deze: jij bent het waard. Die waarde moet je potentiële klant alleen nog ontdekken. Ook hier is de neus van jouw websitebezoeker nog niet zodanig ontwikkeld dat hij of zij je eerdere successen ruikt. Vertel over je prestaties en je ervaringen. Vertrouwen creëren is key op een coach website! Jouw coachingstraject is namelijk best iets spannends om af te nemen. Het is geen product waar een klant binnen 30 dagen mee terug kan, omdat het toch niet helemaal bevalt. Laat op je coach website zien dat jouw traject, sessie of andere vorm van coaching het meer dan waard is.

Lees verder onder de foto

3 Focus met jouw coach website op het resultaat 

Jouw klant heeft een probleem en wil daar morgen nog een oplossing voor. Speel daar met je website content op in. We zijn gewend dat alles snel kan, dat ieder probleem snel kan worden opgelost. Die vakantiekilo’s eraf? Dan willen ‘we’ detoxen, vasten en 5 minute workout om volgende maand weer fit te zijn. We willen geen proces, we willen resultaat. Dit is één van de belangrijkste onderdelen van een coach website: welk resultaat neemt jouw coachee van je af? Natuurlijk komt daar hard werken, tijd en discipline bij kijken, maar dat hebben we er allemaal voor over als we het resultaat voor ogen hebben. Got it? 

4 Noem je prijzen 

Jouw dienst is niet goedkoop, het is niet vandaag besteld morgen in huis en het is geen impulsaankoop. Besef je dat jouw dienst al een héle stap is. Waarom zou je vlak voor die stap nog een huge drempel inbouwen? Ja, geen prijzen benoemen is een drempel. Misschien is het wel veel te duur, misschien is het juist niet zo veel waard, misschien… Het ontbreken van prijzen op je coach website zorgt ervoor dat jouw klant je niet écht kan overwegen. 

En hé, het werkt twee kanten op. Je straalt uit wat je waard bent en voorkomt aanvragen van personen die verwachten dat je ze voor een tientje helpt. 

5 Top je coach website af met inhoudelijk sterke reviews 

Jij hebt je werk gedaan. Je hebt al je charmes in de strijd gegooid, je persoonlijke verhaal gedeeld, een lekker track record laten zien en het gewenste resultaat geschetst. Laat nu je eerdere klanten aan het woord. Zo werkt het nu eenmaal. Natuurlijk vertel jij hoe fantastisch je bent, maar hoe sterk is het als ook anderen dit zeggen? Streef naar inhoudelijk sterke reviews op je coach website: reviews waar jouw nieuwe klant écht iets aan heeft. Hoe warm word jij van ‘Top gecoacht, aanrader’? En hoe warm word jij van een verhaal als ‘Ik liep lange tijd met probleem X (herkenbaarheid!), maar vond een coach erg duur (herkenbaarheid!). C heeft me stap voor stap geholpen naar meer Y, iets wat ik nooit had durven dromen.’? 

Klaar voor een professionele coach website? 

Verwachten dat jouw klant startklaar zit met een betaalpas is arrogant. Work for it girl, bouw aan die KnowLikeTrust factor en laat zien dat jouw vorm van coaching het meer dan waard is. Want dat is het, dat weet ik zeker! Een professionele coach website is goud waard. Believe me. 

Website laten maken maaike maakt merken

Hi, ik ben Maaike!

Motormuis, kerstmokken verzamelaar, sushi verslaafde, merk- en webdesigner voor ambitieuze vrouwen vanuit het mooie Rotterdam.

Branding & Websites

info@maaikemaaktmerken.nl

© 2018 - 2024 Maaike Maakt Merken